9 Haziran 2017 Cuma

GÜRÜN MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivas ilinin şirin bir ilçesidir GÜRÜN. Havası ile suyu ile fakat özellikle de insanı ile hele de okumuş insanı ile dilden dile anlatılır durur. Tarihi yaklaşık olarak Sivas'ın tarihi kadar eskidir. İklim olarak Sivas'ın en ılıman iklime sahip ilçesidir. Başta meşhur Gürün Elması olmak üzere; Dutu, Cevizi, Kayısısı başka bir lezzete sahiptir. Tamamen doğal beslenen koyunu kuzusu sayesinde dönerine doyum olmaz. Denize kıyısı yoktur ama alabalık başta olmak üzere balığın sık tüketildiği bir ilçedir aynı zamanda. İsmet Yılmaz, Hüsnü Yusuf Gökalp, Osman Boyraz, Edip Başer Paşa, Atilla İlhan, Cem Yılmaz ve daha niceleri hepsi Gürün'ün bir değeri bir zenginliğidir.


Gürün, doğudan batıya ve kuzeyden güneye yolların kesişim noktasında yer alır. Bunun bir sonucu olarak ulaşım konusunda oldukça avantajlı bir konuma sahiptir. Birisi Suçatı'da olmak üzere Gürün'de çok yoğun trafiğe sahip üç adet dinlenme tesisi bulunmaktadır. Şuğul vadisi ve Gökpınar gölü görülmeye değer en önemli yerleridir. Özellikle de Gökpınar gölü dünya sıralamasına girecek nispette güzelliklerle yaratılmıştır. Turkuaz mavisi ve berrak suyu görenleri mest etmektedir. 


Sivas'ın bu güzelim ilçesini sadece Sivas'ta değil bütün Türkiye'de farklı hale getiren ise Gürün insanının okuma yazmaya verdiği önem ve bu konudaki göz kamaştıran durumudur. Gürün ve Eğitim arasındaki ilişki özellikle son dönemde sayın Milli Eğitim Bakanımızın ilçemizden çıkmasıyla bir nevi taçlanmıştır. Sayın bakanımızdan aldığımız güç ve destekle ayrıca Gürün insanının eğitime olumlu bakışı sayesinde ilk öğretimden orta öğretime orta öğretimden yüksek öğretime oldukça pozitif gelişmeler yaşanmaktadır. Çalışkan ilçe milli eğitim müdürümüz ve çok değerli ekibi Gürün'de oldukça güzel işler başarmaktadır. 


İlçemizde Cumhuriyet Üniversitesine bağlı olarak 1994 yılında kurulmuş bir de Yüksekokulumuz bulunmaktadır. Bugüne kadar 2750 ön lisans öğrencisi mezun veren okulumuz daha nice binler öğrenci verme azim ve kararlılığı ile çalışmalarına devam etmektedir. Şu anda okulumuzda 25 civarında akademik ve idari personel bulunmaktadır. Altyapı anlamında önemli bir sorunu olmayan okulumuzun en önemli avantajı öğrencilerimizin yurt olanaklarıdır. 2016-2017 eğitim öğretim döneminde öğrencilerimizin %90'dan fazlası Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurtlarda barınabilmişlerdir.  


Her geçen gün büyümesini sürdüren, geleceğe ümitle bakan okulumuz ve kadromuz; 2017-2018 eğitim öğretim dönemi için de yeni öğrencilerini yani sizleri bekliyor. Sizler de coğrafi güzelliklerle dolu, ulaşım sorunu olmayan, barınma sorunu hemen hemen tamamen çözülmüş, eğitime değer veren, sakin ve güvenli bir ilçede ve aynı zamanda genç ve dinamik bir eğitim kadrosuna sahip okulumuzda eğitiminizi sürdürmek istemez misiniz?

Sizleri okulumuzda görmek bizi mutlu edecektir. Okulumuzla ilgili soruları doğrudan yüksekokul müdürü olarak bana htakci@cumhuriyet.edu.tr mail adresim üzerinden iletebilirsiniz. 

Hepinize selam ve sevgilerimi iletiyorum,

Yrd. Doç. Dr. Hidayet Takcı
Cumhuriyet Üniversitesi Gürün Meslek Yüksekokulu Müdürü ve
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki yarım bir tam etmez

Bir bütünün iki parçaya ayrılıp sonra bir araya getirilmesi bütünden bir şey eksiltir mi, miktarından bir şey eksiltmez ama bütünlüğünden ek...