GÜRÜN MESLEK YÜKSEKOKULU HAKKINDA MERAK EDİLENLER


Ağustos 2016 tarihinde Gürün Meslek Yüksekokulu'na müdür olduğum günden bugüne ekibimin de destekleriyle "nasıl olur da okulumuzu büyütür ve nasıl olur da daha güzel çalışmalar yapabiliriz" diye düşünmediğimiz gün yoktur. Fiziksel olarak gidemediğim zamanlar da buna dahil olmak üzere devamlı okulla ilgili bir şeyler düşünüyor ve bir şeyler yapmaya gayret ediyoruz. Böyle olması da doğal çünkü bize bir sorumluluk verilmiş ve bu sorumluluğu başta yaradana karşı sorumluluk olmak üzere taşıyoruz şükürler olsun. 

1994 yılında kurulan Gürün MYO hakkında sizler gibi benim de en çok merak ettiğim konulardan birisi öğrenci sayıları idi. Araştırmalar neticesinde bazı bilgilere ulaştım. Buna göre; ilk sene Su Ürünleri programına aldığı 24 öğrenci ile yola çıkan okul ikinci senesinde Bilgisayar Programlama programına da bir o kadar öğrenci almış ve ikinci senesinde öğrenci sayısını üç misli artırmış. İki adet Su Ürünleri sınıfı ve bir adet Bilgisayar Programlama sınıfı bu rakamları tetiklemiş. Yeni kurulan bir okul için bu ivme gayet anlaşılır ve normal. İlerleyen yıllarda hem öğretim elemanı kadrosu genişlemiş hem de açılan bölümlerin sayısı artmış. Buna mukabil öğrenci sayıları da 900 civarına yaklaşmış. Zamanla kapanan bölümler, giden öğretim elemanları derken öğrenci sayıları düşmeye başlamış. Geçen yıl bu rakam 494 idi. Kayıtlı olan öğrenci sayısı olarak durum böyle. Peki bu yaşananları neye bağlamak lazım, bu rakamlar yükselir mi yoksa daha da mı düşer ona bakalım. 

Gerek ilk açılan program olması gerekse alabalık üretimi konusunda ilçeye öğrettikleri konusu göz önüne alındığında Su Ürünleri programının yeri ayrıdır. Su Ürünleri programı malumunuz olduğu üzere azalan öğrenci sayıları nedeniyle kapanmış olup o konuda belirleyici faktör Yükseköğretim Kurumu olmuştur. Yine benzer şekilde Gıda İşleme teknolojisi, Tekstil bölümü ve diğerleri de benzer gerekçelerle kapanmıştır. Öğrenci alamayan bölümler neden kapanıyor derseniz bu konunun en önemli cevabı ekonomik nedenler olacaktır. Peki bu durum sadece okulumuzda mı gerçekleşmiştir. Buna benzer durum birçok yüksekokulda hatta merkez kampüsteki fakültelerin bazı bölümlerinde dahi yaşanmıştır. Bu sefer soru şu olacaktır muhakkak neden öğrenci gelmiyor? Onun da bazı cevapları var elbette. 

Yıllara göre açılan üniversite ve yüksekokullar düşünüldüğünde karşımıza şöyle bir tablo çıkacaktır. Artık her şehirde en az bir adet üniversite bulunmaktadır. Öğrenciler de başta ekonomik nedenler olmak üzere kendi şehrindeki üniversiteleri tercih etmekte ve bu durum eski üniversiteleri olumsuz etkilemektedir. Köyden kente göç artarken, Gürünlüler dahi farklı nedenlerle Gürün'den diğer şehirlere göç ederken öğrencilerin de başka şehirleri tercih etmesi çok anlaşılmaz olmasa gerektir. Ayrıca bir oranlama açısından vermek istiyorum. Bizim gençliğimizde Suçatı kasabamızın nüfusu 3000 idi, şu anda ise malumunuz 2000 altına düşen nüfus (sayımda 1400 idi şu anda daha az) nedeniyle kasaba statümüzü kaybettik. Yani ortalama bir hesapla Suçatı nüfusu üçte birine düştü. O hesapla baktığımızda Gürün'deki öğrenci sayısı en kötü ihtimalle yarısına düşmüştür. Bilenler bilir, Gürün Meslek Yüksekokulunun en önemli kitlesi Darende, Malatya, Elazığ vs taraflarından gelir. Gürün MYO'daki öğrenci sayısının yüksek olduğu yıllarda Darende ilçemizde bir Yüksekokul yoktu şu anda ise önemli sayıda öğrencisi bulunmaktadır. Azalan öğrenci sayısını açıklayan durumlardan birisi de kesinlikle Darende ilçemizde açılan okuldur. 

Gürün Meslek Yüksekokulunda azalan öğrenci sayıları ve bunun nedenlerini az çok tahlil etmeye çalıştık. Okuyucuları istatistiklere boğmamak adına onları şimdi paylaşmıyorum fakat 2017 yılı sonuna kadar konuyla ilgili derinlemesine analizlerimizi bitireceğiz inşallah. Peki bundan sonra ne olacak ve öğrenci sayımız azalmaya devam edecek mi, tedbirimiz var mı konusunu cevaplamaya çalışayım. 

Öğrenci sayısı konusunda yapılması gereken ilk iş en azından mevcudu korumak, yani 450-500 bandının altına düşmemek. İkinci iş ise yeniden yükselişe geçmek. Yön aşağıyı gösterirken yönü yukarı çevirmek akıntıya ters yüzmek gibi yorucu olacak elbet ama bu konuda sevdiğimiz dostlarımızla, büyüklerimizle en önemlisi de Gürün halkı ve personelimiz ile sıkı çalışacağız inşallah. Daha somut işlere gelince, bizim yaptığımız, yapacağımız işler;
  • Son dönemde fark edilir derecede hızlandırdığımız (belki de ilk kez yapılan) tanıtım filmi, tanıtım programları, okul tanıtımı afişleri, okulu dikkat çekici hale getirecek çalışmalar, basınla işbirliği gibi faaliyetler ile okulumuzun pozitif reklamını yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. 
  • Açılmış fakat henüz öğrenci alamamış programların öğretim elemanı eksiğini tamamlayacak ve en kısa zamanda öğrenci alımı için başvuracağız. Yerel Yönetimler programı için seneye başvurmayı planlıyoruz inşallah. 
  • Yeni bölümler açma konusunda çalışmalarımız devam ediyor. 
Yerel mercilerden beklentilerimiz;
  • Okulumuzun fiziki ve sosyal imkanları konusunda daha fazla işbirliği
  • Yeni bölümlerin açılması çalışmasında karşılıklı fikir alışverişi
Gürün halkından beklentilerimiz;
  • Lise mezunu olup da mesleki eğitim almamış bütün Gürünlülerin okulumuzda ilgi alanlarına göre mesleki eğitim almaları ve bu konuda birbirlerini teşvik etmeleri
  • YGS-LYS sınav sonucuna göre puanı okulumuzun puan aralığında olan; eş, dost, akraba, evlat göndermeleri, yönlendirme yapmaları
  • Gürün Meslek Yüksekokulunun olumlu reklamını yapmaları, okulla ilgili olumsuz bir duyum aldıklarında bizzat gelerek bize bu durumu aktarmaları ve dedikodu ile değil konuşarak sorunların çözümünün desteklenmesi
  • Özellikle dışarıdan gelen öğrencilerimizi bir evlat gibi görmeleri
Yerel mercilerden ve Gürün halkından beklentilerimizin önemli bir kısmı zaten karşılanıyor fakat biz devamlı daha iyisini hedeflediğimiz için destekler konusunda da daha fazlasını bekliyoruz. 

Son olarak; göreve geldiğimiz günden bugüne yine halkımızın malumu olan bazı çalışmalar oldu. Onlara da değinip yazımı tamamlamak istiyorum. 

Göreve geldiğimiz günlerde, hatta görev teslimi sırasında bize eski yönetim tarafından ifade edilen konu Gökpınar konusunda bütün çalışmaların tamamlandığı ve sadece işin bir imzaya kaldığı şeklinde oldu. Bunun üzerine rektörlükle ve kaymakamlıkla durumu paylaştık ve Ankara Üniversitesinin kiracısı olarak bulunduğumuz Gökpınar'dan çıktık ve orası Ankara Üniversitesi ile Kaymakamlık arasındaki alışverişe uygun olarak bizden çıktı. 

Göreve geldiğimiz aylarda rektör beylerin ziyaretinde acilen Yerel Yönetimler için eleman ihtiyacımız olduğunu ifade ettik. Sağ olsunlar daha göreve başlayalı az bir zaman olmasına rağmen okulumuza bir öğretim elemanı kadrosu çıkardılar ve o kadroya bir öğretim elemanı kazandırdık. 

Okulumuzda yıllardır (20 yıl) hizmet eden Bilgisayar Programlama programından Nurcan hocamız ailevi nedenlerle ve rektörlüğün onayıyla Kangal'a geçti. Rektörlük Nurcan hocamızın yerine bize bir kadro ayırdı ve çok geç olmayan bir vakitte hocamızın yerine başka bir öğretim elemanı okulumuza kazandırılacaktır. 

Bizden önceki yönetim tarafından başlatılan GÜRÜNİVERSİTE projesi bizim dönemimizde tamamlanmış ve son aşamaya getirilmiştir. Proje hedefleri konusunda iddia edilen hedefler %90 oranında yakalanmıştır. 

Gürün Meslek Yüksekokulu ile ilgili olarak merak edildiğini düşündüğüm şeyleri yazmaya çalıştım. En geç altı ayda bir buna benzer yazılarımız devam edecektir. İletişimin biliyorsunuz bir çok kanalı var, en doğrudan kanallardan birisi bu. Biz bu kanalı kullanarak sizlere daha doğru bilgileri açık şekilde vermeye devam edeceğiz. Yine insanlar istediğine inanabilir fakat bilgilendirmek bizim görevimiz. 

Saygı ve hürmetlerimle, 
Yrd. Doç. Dr. Hidayet Takcı
Gürün Meslek Yüksek Okulu Müdürü


  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GÜRÜN MESLEK YÜKSEKOKULU

Bilgisayar Mühendislerine ve Bilgisayar Mühendisi Olacaklara Tavsiyeler